Devet „P” metoda: Praktični vodič ka uspehu

Teodora Ćormarković, Project Manager, MPS Integration

 

Ovaj tekst ima za cilj da pruži analizu ključnih komponenti koje doprinose efikasnom upravljanju ljudskim resursima u BPO projektima kroz inovativne 9P principe. Pored osnovnih zahteva kao što su adekvatni uslovi za rad, stvaranje prijatne radne atmosfere postaje sve važnije za postizanje optimalnih rezultata.

 

Ljudski faktor igra ključnu ulogu u svim aktivnostima unutar BPO procesa. U tom kontekstu, predstavljam Devet „P” principa (Nine ‘P’ Principles ili 9PP), koji obuhvataju osnovne principe uspešnog upravljanja ljudima:

  • Poverenje: Ključ uspešnog vođenja ljudi leži u poverenju koje zaposleni imaju u svog menadžera i kompaniju.
  • Podela uloga i odgovornosti: Potrebno je jasno definisati uloge i odgovornosti unutar tima.
  • Podrška i mentorstvo: Ukoliko su prethodna dva koraka ispunjena, zaposleni očekuju podršku s vaše strane i mentorstvo.
  • Prihvatanje povratnih informacija: Otvorenost za povratne informacije i delovanje na osnovu njih sprečava zatvaranje zaposlenih i gubitak poverenja.
  • Posvećenost empatiji i emocionalnoj inteligenciji: Razumevanje emocija i potreba zaposlenih je ključ za kvalitetno vođenje ljudi.
  • Pravovremeno upravljanje konfliktima: Kontinuirano promovisanje timskog rada i podržavajućeg okruženja trebalo bi da se integriše u organizacionu kulturu, te i da utiče na organizacionu klimu.
  • Prilagodljivost vođenju različitih ličnosti: Različite ličnosti zahtevaju prilagodljivost u stilu vođenja.
  • Prepoznavanje postignuća: Nagrađivanje zaposlenih za postignuća je očekivano i poželjno, kako u svakodnevnom životu, tako i u poslovnom okruženju.
  • Prikazivanje cilja: Razumevanje ciljeva olakšava zaposlenima da obavljaju svoj rad s više smisla i svrhe.

 

Uspeh leži u sposobnosti menadžera da prepozna i razume emocije zaposlenih, da ih adekvatno usmeri i motiviše, kao i da stvori prijatnu radnu atmosferu koja podstiče kreativnost i produktivnost i donosi rezultate koji su u skladu da ciljevima. Uspešno primenjeni 9P principi vođenja ljudi osiguravaju zadovoljstvo zaposlenih i u skladu sa tim uspešno ostvarene poslovne ciljeve.

 

Ključ uspeha je odvojiti vreme da saslušate, razmislite i delujete.