Šta je Business Process Outsourcing?

Business Process Outsourcing (BPO) je poslovni model u kome kompanije prenose određene poslovne aktivnosti ili procese na eksterne provajdere. Cilj je da kompanija oslobodi interni tim od rutinskih i manje važnih zadataka, omogućavajući im fokus na ključne aspekte rada za postizanje optimalne efikasnosti i uspeha.

U Srbiji, BPO se zbog produktivnsoti i personalizovanog pristupa može primeniti na velike inostrane kompanije i mala i srednja preduzeća (SME).

Veliki broj inostranih kompanije imaju BPO kao strateteški model rada, prepoznaju potencijal u Srbiji i traže odgovarajućeg partnera. MPS Integration ima iskustva s uspešnim inostranim kompanijama koje u nama vide pouzdanog saradnika.

SME preduzeća koja su dostigla određeni nivo razvoja i žele da pređu u narednu fazu koriste BPO kao način da unesu ekspertsko znanje s kojim se nisu do tada susretali, kako bi na taj način unapredili svoje procese.

BPO rešenja

MPS Integration se u svom poslovanju specijalizovao za rešenja: industrijsko pakovanje i interna logistika, terenska prodaja, magacinski poslovi, bezbednost i zdravlje na radu, zaštita životne sredine i zaštita od požara.

Prednosti BPO-a

Specijalizacija: Specijalizovanan tim koji zna svoj posao, unapređuje se poslovanje;
Optimizacija troškova i upravljanje rizikom: Umesto ulaganja u infrastrukturu, tehnologiju i obuku, koristite već postojeće resurse i veštine BPO provajdera. Time ne samo da štedite, već i smanjujete rizik od grešaka;
Brzo reagovanje: Možete brzo menjati obim posla, biti spremni za sve promene koje dolaze, uz pravovremeno prilagođavanje;
Pametno izveštavanje: Upotreba novih tehnologija omogućava da se dobiju pametni i transparentni izveštaji;
Komparativna prednost: Koristeći nove tehnologije, ekspertizu, štednju i brze izveštaje, možete se izdvojiti i biti bolji od drugih. To znači da ste korak ispred konkurencije jer imate nešto što drugi možda nemaju.

Realnost BPO procesa

Ne treba odmah očekivati maksimalne rezultate od BPO procesa. Nema magičnog rešenja koje će trenutno prevazići sve probleme ili pronaći savršene ljude. Umesto toga, zajedno kao partneri, rastemo korak po korak. Pratimo tržišne trendove, dajemo sugestije, stalno se pomeramo napred, tražeći najbolje uslove i stvarajući radnu atmosferu u kojoj zaposleni zaista žele da budu deo tima.

Put do BPO partnerstva

1. Odluka “dajemo drugima da rade za nas”: Tim unutar kompanije odlučuje da prepusti neke poslove stručnjacima izvan svojih odgovornosti;
2. Koje poslove delegiramo: Onda se razmišlja koje poslove bi bilo najbolje prepustiti, da se drugi brinu o njima. Gledate kako će to uticati na vaše svakodnevne poslove;
3. Biranje ko će to odlično raditi: Sledeći korak je biranje BPO provejdera, sa mogućnošću poveravanja celokupne operacije ili deljenja između više provajdera;
4. Kako ćemo sarađivati: Detaljno preciziranje svih elemenata ugovora o saradnji;
5. “E, sad ćemo da vidimo kako ide”: Sledeći korak je prenos poslova nama. To mora biti dobro organizovano, da se sve profesionalno odvija. Potrebna je intenzivna komunikacija između nas i vas;
6. Pogledajmo kako se svi snalazimo: Kako vreme prolazi, povremeno se sedne i pogleda kako sve ide. Da li se radi kako treba? Jesu li ispoštovani dogovori? Ovo nije jednokratna stvar, već konstantan proces.

BPO Success Story

Kroz primer multinacionalne proizvodne kompanije koja zapošljava 1300 ljudi u 5 proizvodnih celina, MPS Integration pruža podršku industrijskog pakovanja i interne logistike, a to se ogleda u sledećim domenima:

1. Zapošljavanje
• Regrutacija i selekcija,
• Uspešno upravljanje apsentizmom i fluktuacijom.
2. Operativno upravljanje
• Optimizacija broja zaposlenih,
3. Analiza rezultata i predlozi unapređenja
• Poboljšanje produktivnosti i učinka zaposlenih,
• Sistem ideja, od 343 predloga 133 prihvaćeno, nastavljamo dalje…,
• Konstantne edukacije i upskilling zaposlenih prema poslovnim potrebama.